Dla biznesu – coaching w organizacjach

1

Po co?

Manager ma prawo i obowiązek oceniać pracownika. Ma prawo i obowiązek delegować zadania, określać KPI, wyznaczać standardy. Jak z roli managera przejść do roli coacha? Z pozycji nadrzędnej do pozycji partnerskiej, z musisz na chcesz, z rozliczania do akceptowania. Bywa trudno. Z wielu powodów systemowych manager w roli coacha ma znacznie trudniej niż coach zewnętrzny. Bywa, że system pozbawia zwierzchnika – osobę „do której się raportuje” – możliwości czerpania korzyści z bycia także coachem. W takich sytuacjach można zaproponować postawę nazywaną coachingowym stylem zarządzania. Warto z niej korzystać w konkretnych warunkach dla wybranych pracowników i w określonych momentach pracy zespołu. Warsztaty coachingowego stylu zarządzania pokazują zarówno narzędzia z palety coachingowej jak i sytuacje, w jakich warto z nich korzystać
2

Dla kogo?

– Dla managerów, którzy są specjalistami w przedmiocie zarządzanego obszaru a chcą wzbogacić się o wiedzę i umiejętności psychologiczne związane z podejściem coachingowym, mniej dyrektywnym i bardziej motywującym
– Dla managerów, którzy cenią sobie proaktywność, kreatywność i zaufanie podwładnych oraz wiedzą, że nie mogą tego nakazać: „od dzisiaj masz do mnie zaufanie, porozmawiamy o tym podczas rozmowy oceniającej”. Warsztaty poprzez postawę coachingową budują i umacniają kulturę organizacyjną opartą na tych wartościach.
– Dla ludzi, którzy zarządzając innymi ludźmi chcą jak najlepiej wykorzystać wspólny potencjał i możliwości
3

Jak?

Spójnie. Spójnie z tematem warsztatów w procesie coachingu grupowego i indywidualnego, korzystając z konkretnych przypadków biznesowych przyglądamy się możliwościom budowania relacji współzależnej i partnerskiej z równoczesnym zachowaniem autorytetu managera. Poznajemy i doświadczamy różnic, korzyści, a czasami ograniczeń, związanych z podejściem coachingowym. Słuchamy i słyszymy poprzez ćwiczenia więcej – widząc, jak pytania kierują uwagą i myśleniem, wiedząc, że gdzie podąża uwaga tam kieruje się energia. Ponieważ uczymy się zarządzać energią swoją i pracowników, to zwiększamy swój wpływ na podwładnych i organizację.
1

Po co?

Coach wewnętrzny często stoi jedną nogą na pozycji coacha a drugą na roli pracownika i podwładnego. Czasami można w tym dostrzec korzyści, czasami trzeba zrobić szpagat. Warsztaty wspierają coachów wewnętrznych organizacji w ich codziennych rozterkach i dylematach. Rozwijają umiejętność zachowania korzyści wynikających z coachingu z potrzebami klientów, którzy często chcą rady, rozwiązania, recepty i to już. Jak np. pracować z klientem wewnętrznym o statusie VIP, który chce nauczyć się większej cierpliwości ale może poświęcić na to „góra dwie godziny”. Co robić w takiej sytuacji, kiedy wiadomo, że cierpliwości trudno się nauczyć na kursach przyspieszonych? Co robić i jak pracować, kiedy funkcjonujemy pod pręgierzem oceny naszej efektywności, samemu nie oceniając oraz wierząc, że klient jest OK?
2

Dla kogo?

– Dla coachów wewnętrznych, którzy zamierzają rozwijać swoją karierę w organizacji
3

Jak?

Elastycznie – korzystając z wielu podejść i szkół coachingowych i wielu poziomów coachingu. Ucząc się docierać do rzeczywistych potrzeb i motywów naszych klientów. Dostrzegając różnice w treści i w strukturze, bawiąc się i doceniając siebie i siebie nawzajem. Warsztaty czerpią inspirację z ustawień systemowych, gestaltu, metafor, archetypów, superwizji i mentoringu.

Inne klasyczne opcje rozwoju dla coachów wewnętrznych to superwizja grupowa i idywidualna.

  • Jestem zachwycony szkoleniem. Czas oszalał i pędził jak wariat. Chciałbym jeszcze z Wami poćwiczyć.
    Uczestnik warsztatów coachingowych, Saint Gobain
  • Warsztaty prowadzone przez Zbigniewa Kierasa były dla uczestników wspaniałym, inspirującym doświadczeniem, które dodało uczestnikom odwagi do wychodzenia ze strefy komfortu i stawiania pierwszych kroków na ich ścieżce coacha. [] Uczestnicy projektu szczególnie doceniali bezpośredni kontakt ze Zbyszkiem Kierasem, możliwość czerpania od niego wiedzy podczas sesji w kameralnym gronie i bezpieczną, rozwijającą atmosferę tych spotkań.
    Anna Foeller, Kierownik ds. Szkoleń i Rozwoju, Netia

Umów pierwsze bezpłatne spotkanie z Coachem